MOTİVASYON VE BAŞARIYI ARTTIRAN FAKTÖRLER NELERDİR?
"Bir insan hangi limana ulaşmak istediğini biliyorsa, onun için her rüzgâr uygundur."
SENECA
Eğer Neyi, Nasıl ve Ne için yaptığımızı bilirsek başarılarımızın sayısı artar. Bunun için de önümüze bir hedef koymamız ve bu hedefe ulaşma yollarını bulmamız gerek.
HEDEF
*Niçin öğreniyoruz?
İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için...
*Hedefinizi belirleyin! Bir şeyin hedef olabilmesi için;
1-Ulaşılabilir olması
2-Başka bir insana bağlı olmaması
3-Somut ve net olması gerekir.
Daha çok çalışmalıyım .................................................................Hedef değildir.
Matematik dersinin sayılar konusuna çalışacağım..........................Hedeftir.
Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim ......................................Hedeftir.
"Büyük insanların idealleri, sıradan insanların ise hayalleri vardır."
Hedefinizi bulmada yardımcı olacak sorular:
1 ) Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum?
2) Kendimi 3 yıl sonra hangi liseyi kazanmış olarak görmek istiyorum?
3) İleride hangi meslekler ilgimi çekiyor?
Hedeflediği bir şeyi olmayan insan çalışmak da istemez.
ÇALIŞMA ORTAMI:
Ders çalışma isteğini duymada çalışma ortamınızın etkisi büyüktür. Sevdiğimiz, temiz, düzgün, sessiz, dikkat dağıtıcı unsurlardan arınmış bir çalışma mekânı motivasyonumuzu ve başarımızı arttırmada çok önemli bir etkendir. Çalışırken renkli kalem ve kâğıtlar kullanmak, hatırlamakta zorlandığınız formül veya kuralları çalışma masanızın yanında görünür bir yere asmak, öğrenmenizi kolaylaştıracağı gibi daha severek ders çalışmanızı da sağlar.
Çalışmak için uygun fizyolojik ve psikolojik ortamı hazırlamak:
Çalıştığınız Odayı Düşündüğünüzde Gözünüzde Ne Canlanıyor? |
|
Olumsuz Resimler |
Olumlu Resimler |
• Adeta bir ceza evi hücresi gibi |
• Hedeflerime adım adım ulaştığım yer |
• Karanlık |
• Daha eğlenceli faaliyetlerin tadını çıkarabilmem için önceliklerimi gerçekleştirdiğim ver |
• Sıkıcı |
|
• Dışarısı daha eğlenceli |
|
• Boğucu |
Sorumluluklarımı yerine getirebilmem için gerekli |
• Hayallerimle baş başa kaldığım yer |
Yeterince aydınlık |
Düzenli |
YANLIŞ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI:
*Amaçsız Çalışma
*Plansız, programsız çalışma
*Yatarak, uzanarak çalışma
*Evin değişik yerlerinde çalışma
*Müzik dinleyerek ya da TV seyrederek çalışma
*Ders çalışırken cep telefonunun açık olması
*Derse karşı geliştirdiğiniz önyargı
*Günün farklı saatlerinde çalışma
*Sadece konu çalışması yapma
*Sadece soru çözerek çalışma
UNUTMAYIN ...!
Okuduklarınızın .......................% 10'unu
Duyduklarınızın ........................% 20'sini
Gördüklerinizin .........................% 50'sini
Görüp duyduklarınızın ..............% 70'ini
Yaptıklarınızın ............................% 80'ini
Tekrar ettiklerinizin .................% 95'ini
|
BAŞARININ PROGRAMI
Planlı çalışmak, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi gerekmektedir.
Planlı ve programlı çalışmak zaman kaybını önler, başarıyı arttırır.
PROGRAMLI ÇALIŞMANIN YARARLARI:
DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLARKEN:
1. ADIM:.......................................Okulda ve dershanede geçen zamanı belirleyin.
2.ADIM:.........................................................Yemek ve uyku saatlerinizi belirleyin.
3, ADIM:....................................................Kendinize ayıracağınız zamanı belirleyin.
4.ADIM:..........................................Ev ödevlerinize ayıracağınız zamanı belirleyin.
5.ADIM:................................................Tekrar için ayıracağınız zamanı belirleyin.
6 .ADIM:..........................................Test çözümü için ayıracağınız zamanı belirleyin.
7:ADIM:.....Belirlediğiniz çalışma zamanlarını haftalık programınıza yerleştirin.
Programı yaptığınız ilk hafta deneme haftasıdır. Kendinizi gözlemleyerek değişiklikler yapabilirsiniz.
DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ: