T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DENİZLİ / BULDAN - Güngör Cerit Cumhuriyet İlkokulu

Motivasyon ve Başarı

 

MOTİVASYON VE BAŞARIYI ARTTIRAN FAKTÖRLER NELERDİR?

 "Bir insan hangi limana ulaşmak istediğini biliyorsa, onun için her rüzgâr uygundur."
SENECA

Eğer Neyi, Nasıl ve Ne için yaptığımızı bilirsek başarılarımızın sayısı artar. Bunun için de önümüze bir hedef koymamız ve bu hedefe ulaşma yollarını bulmamız gerek.

HEDEF

*Niçin öğreniyoruz?

İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için...  

 *Hedefinizi belirleyin! Bir şeyin hedef olabilmesi için;

1-Ulaşılabilir olması

2-Başka bir insana bağlı olmaması

3-Somut ve net olması gerekir.

 

Daha çok çalışmalıyım       .................................................................Hedef değildir.

Matematik dersinin sayılar konusuna çalışacağım..........................Hedeftir.

Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim ......................................Hedeftir.

 

 

"Büyük insanların idealleri, sıradan insanların ise hayalleri vardır."

W.Irving

Hedefinizi bulmada yardımcı olacak sorular:

1 ) Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum?

2) Kendimi 3 yıl sonra hangi liseyi kazanmış olarak görmek istiyorum?

3) İleride hangi meslekler ilgimi çekiyor?

 

Hedeflediği bir şeyi olmayan insan çalışmak da istemez.

ÇALIŞMA ORTAMI:

 

 Ders çalışma isteğini duymada çalışma ortamınızın etkisi büyüktür. Sevdiğimiz, temiz, düzgün, sessiz, dikkat dağıtıcı unsurlardan arınmış bir çalışma mekânı motivasyonumuzu ve başarımızı arttırmada çok önemli bir etkendir. Çalışırken renkli kalem ve kâğıtlar kullanmak, hatırlamakta zorlandığınız formül veya kuralları çalışma masanızın yanında görünür bir yere asmak, öğrenmenizi kolaylaştıracağı gibi daha severek ders çalışmanızı da sağlar.

 

Çalışmak için uygun fizyolojik ve psikolojik ortamı hazırlamak:

Çalıştığınız Odayı Düşündüğünüzde Gözünüzde Ne Canlanıyor?

Olumsuz Resimler

Olumlu Resimler

• Adeta bir ceza evi hücresi gibi

• Hedeflerime adım adım ulaştığım yer

• Karanlık

• Daha eğlenceli faaliyetlerin tadını çıkarabilmem için önceliklerimi gerçekleştirdiğim ver

• Sıkıcı

• Dışarısı daha eğlenceli

• Boğucu

Sorumluluklarımı yerine getirebilmem için gerekli

• Hayallerimle baş başa kaldığım yer

Yeterince aydınlık

Düzenli

 

 

 YANLIŞ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI:

*Amaçsız Çalışma

*Plansız,  programsız çalışma

*Yatarak,  uzanarak çalışma

*Evin değişik yerlerinde çalışma

*Müzik dinleyerek ya da TV seyrederek çalışma

*Ders çalışırken cep telefonunun açık olması

*Derse karşı geliştirdiğiniz önyargı

*Günün farklı saatlerinde çalışma

*Sadece konu çalışması yapma

*Sadece soru çözerek çalışma 

  

UNUTMAYIN ...!

 

Okuduklarınızın .......................% 10'unu

Duyduklarınızın ........................% 20'sini

Gördüklerinizin .........................% 50'sini

Görüp duyduklarınızın ..............% 70'ini

Yaptıklarınızın ............................% 80'ini

Tekrar ettiklerinizin .................% 95'ini

HATIRLAYABİLİRSİNİZ

 

BAŞARININ PROGRAMI

Planlı çalışmak, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi gerekmektedir.

Planlı ve programlı çalışmak zaman kaybını önler, başarıyı arttırır.

 

PROGRAMLI ÇALIŞMANIN YARARLARI:

  • Her işe daha rahat zaman ayırmanızı sağlar.
  • Her derse zaman ayırmak öğrencide güven oluşturur,
  • Günü gününe çalışma panik duygusunu azaltır.
  • Çalışma verimini yükseltir.
  • Öğrenilecek konuyu uzun zamana yayarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar.
  • Bilinçli bir plan yapmanız derse daha kolay motive olmanızı sağlar.

 

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLARKEN:

1. ADIM:.......................................Okulda ve dershanede geçen zamanı belirleyin.

2.ADIM:.........................................................Yemek ve uyku saatlerinizi belirleyin.

3, ADIM:....................................................Kendinize ayıracağınız zamanı belirleyin.

4.ADIM:..........................................Ev ödevlerinize ayıracağınız zamanı belirleyin.

5.ADIM:................................................Tekrar için ayıracağınız zamanı belirleyin.

6 .ADIM:..........................................Test çözümü için ayıracağınız zamanı belirleyin.

7:ADIM:.....Belirlediğiniz çalışma zamanlarını haftalık programınıza yerleştirin.

Programı yaptığınız ilk hafta deneme haftasıdır. Kendinizi gözlemleyerek değişiklikler yapabilirsiniz.

 

 DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ:

  • Uygulayabileceğiniz bir program olmasına dikkat edin.
  • Hazırladığınız programı aksatmayın.
  • Kısa süreli dinlenme araları vererek çalışın.
  • Sözel veya sayısal derslerin birbirini takip etmesini sağlayın.
  • Zorlandığınız dersleri programınızın başındaki saatlere koymaya çalışın.
  • Tekrar çalışmalarına günlük, haftalık ve aylık olarak zaman ayırın.

 

                                                                          

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.01.2013 - Güncelleme: 20.10.2023 23:54 - Görüntülenme: 1519
  Beğen | 0  kişi beğendi