1.Rehberlik bir süreçtir.
Rehberlik bir anda olup biten bir iş değildir.
2.Rehberlik bireye yardım etme işidir.
“Rehberlik yardımı psikolojik bir yardımdır”.
3.Rehberlik yardımı bireye dönüktür.
Rehberlik hizmetlerinin merkezinde birey vardır. Okul ortamında rehberliğin ilgilendiği birey öğrencidir.
4.Rehberlik bilimsel bir hizmettir.
”Rehberlik çalışmaları bilimseldir”. Rehberlik yardımının dayandığı bilimsel ilkeler ve yöntemler vardır.
5.Rehberliğin esası bireyin kendisini gerçekleştirmesine yardım etmektir.
”Kendini gerçekleştirme” psikolojik danışma ve rehberlik yardımlarının bütün boyutlarını içine alan bir kavramdır. Bireyin kendini anlaması problemlerini çözebilmesi kendine en uygun seçimler yaparak gerçekçi kararlar alabilmesi, kendi kapasitelerini en uygun bir düzeyde geliştirebilmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapabilmesi vb. psikolojik danışma ve rehberlik yardımının esasını oluşturan ve bireyin kendini gerçekleştirme düzeyini geliştiren belirgin sorulardır.